Precies
een jaar geleden publiceerden we een
artikeltje over de samenwerking van Dalmore en Lutwyche Brogue (en niet veel
later over de Bowmore Tweed Saville
Row Experience). We vonden het een beetje vreemd dat een
whiskydistilleerderij met een schoenmaker in zee zou gaan, maar blijkbaar is
het toch zo gek niet.
In
september van dit jaar kondige Chivas Brothers namelijk aan dat ook zij een
exclusieve verzameldoos aan het grote publiek zouden voorstellen, zijnde de Chivas Regal 12 Year Old Made for Gentlemen,
ontworpen door Tim Little. Tim Little is een gerenommeerd
schoenenontwerper bij Grenson, een bekend Brits
luxe-schoenen-label (dat is vast en zeker geen bestaand woord, maar u weet waar
ik naartoe wil).
James
Slack, de Global Brand Director van Chivas legt het als volgt uit: ‘Onze kliënten zijn succesvolle, moderne
heren die stijl zoeken in de merken waarmee ze zich verbonden voelen. Onze
samenwerking met Tim Little sluit hier perfect bij aan – het is een stijlvol
paar schoenen, onderscheidend en, belangrijk, een moderne twist op het bekende
whisky-in-doos concept.’ Die mannen kunnen het nogal uitleggen, hé?
Er
zullen niet minder dan 2 miljoen stuks gemaakt worden van deze limited edition
tin (zonder de schoenen, natuurlijk) voor zo’n slordige 35 EUR. En de schoenen?
Die laat je op maakt maken in London. Door Tim Little. Voor veel geld. Maar ja,
u bent toch ook een succesvolle, moderne heer, niet?